Norges Livredningsselskap har mange kurs og skal nå digitalisere alle påmeldinger og gi tydeligere informasjon om kursene. Et nytt ledd i å digitalisere selskapet.
OSLO (Livredderen): – Dette digitale systemet skal gjøre påmeldinger og informasjonsflyten mye enklere slik at vi etablerer en ny inntektskilde til vårt drukningsforebyggende arbeid, sier president Claire Ann Alfonso i Norges Livredningsselskap (NLS).
Enklere system
Norges Livredningsselskap kjører selv flere kurs, og samlinger gjennom året og ønsker å gjøre dette tilbudet tydeligere for kursistene og publikum.
– Vi ønsker å øke antall kurs og samtidig gjøre den administrative jobben enklere, sier hun og legger til at dette er å slå to fluer i en smekk.
Så langt har selskapet kjørt et prøveprosjekt med førstehjelpskurs i Trondheim og i Fetsund, og kursene har blitt markedsført i egne kanaler og på sosiale medier.
Tilgang til kunnskap Portalen som Norges Livredningsselskap inngår samarbeid med heter Knowitall.io, og er en digital plattform for å få og gi tilgang til kunnskap – som den NLS leverer.
– Dette forenkler bookingen for kursistene som vil melde seg på med umiddelbar bekreftelse på ulike kurs og seminarer, sier Arild Jørgensen i Knowitall.io.
Han forteller at NLS vil ta bort det omfattende administrative jobben det er å administrere kurs, informere om detaljer knyttet til kurset og ta imot penger.
– Deltakere får full oversikt på kurset, lokasjonen med kart og om kurset er fullt eller ikke og deltagerne kan bestille plass med to museklikk og få bekreftet plass, sier han.
Denne typen informasjon har tidligere vært utilgjengelig, men med Knowitall.io er alt tilgjengelig online og forenkler arbeidet.
Inviterer klubber og kretser
Flere klubber og kretser bruker betydelig ressursers og lang tid på å organisere svømmekurs, vanntilvenning og tilsvarende kurs.
– Ofte er det en nøkkelperson som har dette ansvaret og som bruker mange timer på «egenskapte» systemer som kun denne personen kan, sier Jørgensen, og legger til at med et slikt system er man veldig sårbar hvis nøkkelpersonen skulle bli borte.
– Vi inviterer klubber og kretser til å teste ut denne løsningen, og forhåpentligvis gir det mindre arbeid, flere kursister og tydeligere informasjon til deltagerne, sier Alfonso.
Comments